24 Temmuz 2012 Salı

Peki Ya Benim Hayal Kırıklığım?


Elif Şafak okumaya "Baba ve Piç" kitabıyla başladım.Mahkemelik olmuştu o kitap yüzünden,Ermeni soykırımı ile ilgili bir davası vardı.Ben de merak edip okudum ama gerçekten neden bir mahkeme süreci başlatıldığını hiç anlamadım.

Daha sonra "Aşk" romanını okudum ve çok etkilendim.Belki de hemen ardından Ahmet Ümit'in "Bab-ı Esrar"ını okuduğum için etkilenmişimdir."Siyah Süt" hafif bir hayal kırıklığı olmuştu ama devam ettim Elif Şafak hayranlığına.

Daha sonra Elif Şafak'ın tüm kitaplarını okumaya karar verdim."Mahrem" ile başladım,ve o kitaba aşık oldum. Dedim ki kendi kendime yazabileceği en iyi kitap budur. Ancak daha sonra Elif Şafak'ta kendisini bana göre gereksiz bir biçimde ön plana çıkarma isteği doğdu."Firarperest" kitabının kapağı,"İskender" kitabının kapağı hep bunları kanıtlar gibiydi.Kendi görünümünü öne çıkarmaya başladı ki şahsen bana çok itici ve yanlış gelmiştir.Edebiyatçı dediğin ne kadar güzel olursa olsun,yazdığı güzel olmadıktan sonra hayranı olmaz. Bukowski çirkinin biriydi. Hala milyonlarca hayranı var.

Her neyse efenim, Elif Şafak son olarak da,çıkardığı son kitabı olan "Şemspare"nin kapağının çalıntı olmasıyla gündeme gelince inanılmaz bir hayal kırıklığı daha yaşadım.Ancak yine Elif Şafak'ın "Baba ve Piç" kitabından önceki tüm romanlarını okumak için kendime söz verdiğimden "Pinhan"ı elime aldım.

Gayet güzel bir roman, 97 senesinde yazılmış. Kendi yazdığı kitaplar içinde ilk 3'e kafadan girer.Ancak belirtmek isterim ki,"Pinhan" romanında kullanılan dil ile yazılabilecek kitapların en tillahını yazmış olan kişi bu işlerin ustası İhsan Oktay Anar'dır. "Puslu Kıtalar Atlası" "Kitab-ül Hiyel" "Efrâsiyâbın Hikayeleri" gibi romanlar geldi aklıma "Pinhan"ı okuyunca."Pinhan" iyi ama o kadar da değil.

İhsan usta bu kitapları 95,96,97'de yayınlamış.Yoksa Elif Şafak ondan mı esinlenmiş? Yoksa Elif Şafak bende çok mu hayalkırıklığı olmuş?

Neyse boşver İhsan Oktay Anar okumak iyidir,en iyisidir belki de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder